Tagi

, , , ,


Ostatnio po zmianie przepisów dotyczących praw konsumenta w których uległ wydłużeniu okres zwrotu zakupionego w internecie towaru z 10 do 14 dni ruszyła kampania reklamowa informująca o takim przywileju. Czy jednak zawsze możemy zwrócić towar ?

Wszyscy informując nas o takiej możliwości zapomnieli dodać, że obowiązek przyjęcia zwrotu towaru jest nałożony jedynie na legalnie działające przedsiębiorstwa. Kupując od osoby prywatnej nie mamy już takiego prawa a sprzedający może jedynie grzecznościowo przyjąć zwrot i to na swoich zasadach. Czy za tym dokonując zakupu pilnujemy aby mieć możliwość zwrotu ? Jeżeli chodzi o sklepy internetowe to tu nie powinno być żadnego problemu ponieważ osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby sklep prowadzony był przez osobę prywatną. Inna sprawa ma się natomiast na portalach aukcyjnych. Tam spora rzesza sprzedawców to właśnie osoby prywatne. Oczywiście nie ma w tym nic złego, jednak część tych sprzedawców stara się sprawić wrażenie, że prowadzą firmę i tak: wystawia duże ilości przedmiotów, strony przedmiotu posiadają profesjonalną grafikę, opisy towaru często wskazują na fakt, że mamy do czynienia z firmą. Czy decydując się na taki zakup mamy pełną świadomość, że kupujemy od osoby prywatnej i nie mamy prawa zwrotu czy tylko sprawdzamy ewentualne komentarze i czas realizacji zamówienia a gdy przychodzi do zwrotu lub wymiany to się rozczarowujemy. To czy sprzedający jest przedsiębiorcą możemy łatwo sprawić ( w przypadku portalu allegro) tam znajduje się zakładka „dane firmy” jak również jest informacja o terminie zwrotu. Na załączonym zdjęciu wskazuję miejsca gdzie szukać tych informacji. O innych ciekawostkach w którymś z kolejnych wpisów.

KUPUJMY Z GŁOWĄ – TANIO NIE ZAWSZE ZNACZY DOBRZE !!!Zwrot towaru

Reklamy